Oferta


Zapraszamy do współpracy Wspólnoty Mieszkaniowe oraz deweloperów poszukujących solidnego i skutecznego opiekuna, który z dbałością zatroszczy się o Państwa nieruchomości, zapewniając klientom poczucie komfortu i bezpieczeństwa. 

Proponujemy nowoczesne rozwiązania, które usprawniają proces prowadzenia zarządu i są dogodną formą komunikacji mieszkańców 
z administratorem:

  • Stały dostęp on-line do rozliczeń mieszkańców
  • Głosowanie uchwał przez Internet
  • System zbiorczego powiadamiania SMS
  • prowadzenie procesu rejestracji Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie, pomoc w założeniu konta bankowego,
  • inwentaryzacja mienia Wspólnoty,
  • negocjowanie oraz zawieranie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów i usług,
  • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnot i Zarządów Wspólnot,
  • zapewnienie ciągłości ochrony ubezpieczeniowej nieruchomości, zgłaszanie i monitoring procesu likwidacji szkód,
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości, pielęgnacją zieleni oraz kontrola pracy pozostałych firm wykonujących usługi 
    na terenie nieruchomości,
  • prowadzenie i archiwizacja dokumentacji Wspólnoty,
  • prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego oraz pozostałej, wymaganej prawem dokumentacji technicznej,
  • wspieranie Zarządów Wspólnot w przygotowaniu planów gospodarczych, optymalizacji kosztów i kontaktach z instytucjami.

Zarządzanie obejmuje ponadto:

  • sporządzanie i realizacja planu zarządzania nieruchomością,
  • optymalizacja kosztów utrzymania nieruchomości,
  • opracowanie możliwości pozyskiwania środków na inwestycje,
  • reprezentowanie właścicieli przed wszelkimi organami administracji państwowej, instytucjami i firmami zewnętrznymi,
  • przejęcie nieruchomości, dokumentacji technicznej, przechowywanie i aktualizowanie dokumentacji, prowadzenie książki obiektu,
  • opracowywanie rocznego planu gospodarczego, w tym przychodów i kosztów z funduszu remontowego,
  • organizacja konkursu ofert na prace remontowe i inwestycje,
  • nadzór nad prawidłową realizacją zawartych umów w imieniu i na rzecz Wspólnoty,
  • zwoływanie i prowadzenie zebrań Wspólnoty.
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • negocjacja warunków i zapewnienie terminowości dokonywania kontroli technicznej i okresowej przeglądów nieruchomości 
    i urządzeń stanowiących jej wyposażenie (firmy posiadające uprawnienia),
  • negocjowanie oraz zawieranie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów i usług,
  • nadzór nad obsługą serwisową instalacji i urządzeń znajdujących się w budynkach,
  • zapewnienie opieki dedykowanego konserwatora dla części wspólnych budynku i urządzeń technicznych, wykonującego bieżące naprawy, konserwacje i odczyty liczników w ramach usługi konserwacji,
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
  • kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków, pogotowie techniczne 24/7,
  • przyjmowanie zgłoszeń dotyczących awarii i usterek w częściach wspólnych nieruchomości i monitorowanie ich usuwania,
  • nadzór nad pracą firm wykonujących naprawy, remonty i modernizacje oraz odbiór tych prac,
  • doradztwo przy wyborze wykonawców i usługodawców, przygotowanie projektów umów i zleceń, negocjowanie warunków umów związanych z remontami i techniczną obsługą nieruchomości,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowej,
  • przygotowywanie projektów planów gospodarczych,
  • przygotowywanie naliczeń na podstawie podjętych uchwał,
  • dokonywanie rozliczeń kosztów dotyczących części wspólnych nieruchomości,
  • rozliczanie kosztów indywidualnego zużycia mediów przez członków Wspólnoty,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
  • obsługa rachunku bankowego w zakresie płatności,
  • monitoring zadłużenia i windykacja należności,
  • pomoc w uzyskaniu kredytów na prace remontowe i inwestycje,
  • internetowy dostęp do indywidualnych rozliczeń finansowych członków Wspólnoty Mieszkaniowej przez system indywidualnych kont rachunku bankowego,
  • bieżąca analiza przychodów i kosztów utrzymania budynku.
  • doradztwo w zakresie części wspólnej nieruchomości,
  • egzekucja uprawnień Właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi budynków deweloperskich,
  • zastępstwo procesowe,
  • windykacja należności na drodze postępowania sądowego,
  • opiniowanie zawieranych umów oraz wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statut),
  • reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi.

Oferujemy Państwu nasze usługi w okresie od oddania budynku w użytkowanie, do czasu formalnego powołania Wspólnoty Mieszkaniowej i zarządzania nią. W okresie poprzedzającym powstanie Wspólnoty podejmowane są decyzje mające kluczowe znaczenie dla przyszłych mieszkańców. Służymy Państwu wsparciem, by zarówno Państwo jak i nabywcy lokali zyskali komfort 
i bezpieczeństwo realizowanej transakcji.

W ramach opieki nad nieruchomością proponujemy:

  • przygotowanie założeń dotyczących zakresu niezbędnych dla nieruchomości usług, organizacja ofert i wsparcie w wyborze 
    i negocjacjach warunków (sprzątanie, pielęgnacja zieleni, ochrona, monitoring p.poż, itp.),
  • doradztwo w zakresie planowania ograniczenia dostępu do budynku, oznakowania nieruchomości, przystosowania do znanych nam potrzeb i wymagań stawianych w późniejszym czasie przez mieszkańców,
  • wsparcie w procesie odbioru lokali oraz obsługi gwarancyjnej,
  • przygotowanie procesu kształtowania Wspólnoty Mieszkaniowej: statut, forma zarządu, umowa z administratorem, regulaminy,
  • prowadzenie rozliczeń finansowych użytkowników nieruchomości,
  • organizacja ubezpieczenia nieruchomości,
  • organizacja zasad wywozu odpadów poremontowych,
  • udział w odbiorach lokali oraz kontakt z klientami w celu przejrzystego wyjaśnienia zasad rozliczeń oraz szacunkowych kosztów generowanych przez część wspólną nieruchomości.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2017
Optimum Administrator Nieruchomości

Projekt i realizacja Arango. www.arango.pl

Pl. Kaszubski 8/108, I piętro, 81-350 Gdynia

tel.(+48) 58 333 40 96, fax 58 333 40 97

e-mail: biuro@optimum-nieruchomosci.pl